ひらめきの『教科学習』 ひらめきの『教科学習』 探究の『総合学習』 探究の『総合学習 / グローバル』 特色の『行事 / 児童会』 特色の『行事 / 児童会』 月かげ『心の教育』 月かげ『心の教育』 栄養満点『給食・食育』 栄養満点『給食・食育』
年間スケジュール 年間スケジュール 1日のスケジュール 1日のスケジュール 安心・安全 安心・安全 / 放課後教室 施設紹介 教育環境・学校施設 恵まれた環境 恵まれた環境
イベント案内 イベント案内 募集要項・学費 募集要項・学費 進路情報 進路情報
2025年度 学年だより2年

11/4火【表現を磨く&書写】

学年だより2年 2025年11月4日

来週の発表会に向けて、音楽物語『ごんぎつね』の練習です。今日は、本番通りに通し練習をした後、気をつける箇所を重点的に練習しました。

歌詞の内容をしっかり伝えること、曲想に合わせた声の出し方でみんなで声を合わせること、音楽の山場を意識してだんだん盛り上げていくなどの音楽表現を意識して練習しました。

~*~*~*~*~*~

書写の学習です。6時間目でしたが、お手本をよく見て集中して書いていました。

~*~*~*~*~*~

In the 2nd grade class, we reviewed our previous classes, they got a lot of time to use English with their classmates. For example, “Tell me about the sun. – the sun is bright.” And “What do you like? – I like bananas.” We talked about our favorite seasons and why. They remembered a good example taught in class “just because” which made me happy.

The 2nd graders love my Canada game, so we played a round, and they begged to play again. Sorry it’s lunchtime.

( I missed taking photos today. This one is from last week. )

~*~*~*~*~*~

Again, while eating lunch together, they were surprised at my food. (I made mapo tofu) so we talked about spicy food and who likes it.

Some said yes so then I was surprised! The students wanted to teach me a game they were playing but I did not understand. After a short break we played English dodgeball.

文教タイムズ

教科での学びや行事など、子どもたちの明るく元気な姿を紹介します。
ページ上部へ