menu

5/2火【かけっこは楽しい!】

【生活科「インタビュー準備」】

昨日の校長室見学の振り返りからスタートした、今日の生活科です。

校長先生や、他の先生方にも、いろいろなことを聞いてみたくなった1年生。

今日は、1年生の教室の以外の教室の入り方をみんなで練習し、残りの時間でインタビューマイクを作りました!

IMG_5686

何を聞きに行こう?

マイクの活躍が楽しみです!


 

【体育】

気持ちのいい青空が広がる中、今日はいろいろなかけっこに取り組みました。

IMG_0272

まずは、ウォーミングアップ!

スキップやギャロップ、いろいろな姿勢からスタートする練習をしました。

そよ風が運動場にふくと、走るのがとても心地よさそうでした。

そして、運動場半周を赤組・白組に分かれて走る練習をしました。

IMG_0273

最後までしっかり走り切ることを大切に取り組みました。

最後は鉄棒です。

IMG_0274

昨日は、つばめ・ふとんほし・足抜き周り・ぶたの丸焼きの技の練習でしたが、今日は「前回り」も加えて練習しました。

IMG_0276

交代しながら、自分のできる技を増やしていきました。


 

【昼根っこタイム】

2年生が、先日の学校案内の中で、各教室で撮影した写真を1年生に届けてくれました。

IMG_0279

1年生からは、2年生にお礼のお手紙を手渡しました。

IMG_0281

会うたびに2年生と仲良くなっていて、ほほえましいです。

・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・

【English】

”What did you eat today?” 
The first 10 minutes was a warm up review asking greeting students and asking “how are you? What’s your name? How old are you?” Students enthusiastically raised their hands to show their English skills again and again.

Next, I introduced insect cards to lead in to The Very Hungry Caterpillar by Eric Carle. This story involves the days of the week, fruit and food. “On Monday, he ate one red apple.”

Finishing with food cards, I asked “What did you eat today?” Again, student raised their hands to discuss what they ate for breakfast.
Finally we looked at our color cards and answered the question “What color do you like?” and everyone could share their favorite color. We finished the lesson with a final story of colors and fruit titled “A Beautiful Butterfly” and said our goodbyes using our weekly English.


ページ上へ