menu

5/2火【きいて、きいて、きいてみよう!】

【朝根っこマラソン】

火曜日の朝は、マラソンからのスタートです!

準備体操を終え、5分間走を行います。

DSCN7119

DSCN7116

早いスピードで走ることよりも、止まらずに走り続けることが目標です。

雲のない快晴の空の下、すがすがしく走りきりました。

 ******************

【国語】

今日は、グループでインタビューを行い、それをまとめる活動です。

三人一組になって「聞き手」「話し手」「記録者」をローテーションにしていきます。

DSCN7133

DSCN7128

聞き手は、相手が答えやすい質問を考えることがポイントです。

話し手は、聞き手がどんな答えを求めているかを分析して答えることがポイントです。

DSCN7130

記録者は、どんどん流れていくインタビューの中で、大切なワードを記録していかなければなりません。

報告会に向けて、正確に聞き取る力も大切です。

DSCN7127

それぞれが役割を交代しながら、いろいろな立場の「きいて」に挑戦しました。

 ******************

【English】

“What did you do today?”
We began with greetings and introductions, feelings and our names, age, where we live and what we like. They enjoyed answering with happy voices.

I introduced insect cards and read the Very Hungry Caterpillar which the class repeated in its entirety. “He ate 4 red strawberries”.
We looked at food cards and did pair work asking each other “What did you eat/drink today? What did you do today?” I studied English today.

Finally we did color cards and pair work asking “What color do you like? Finishing with A Beautiful Butterfly, lots of laughter and Farewell English.


ページ上へ