menu

10/25金【SDGsを考える・クイズ大会】

【英語&総合】

今日は、ゲストティーチャーの方にお越しいただき、「SDGs」について考える学習が行われていました。

来ていただいたのは、マラウイ出身の先生です。

DSCN1481

まだまだ発展途上であるマラウイでの生活を、実体験や現地の写真などを写しながら、英語で伝えていただきました。未発達のライフラインや、十分な教育が受けられていない現状など、世界には課題がまだまだたくさんあることを知ります。

自分達がどれだけ恵まれた環境で、日常生活をおくれているのかを知り、世界の問題に関心を向けるきっかけになりました。

~*~*~*~

Hello. My name is Cornelius. Today, I came at Bunkyo Elementary School to teach students about SDGs. My focus today was on the three SDGs which includes; 

  1. Make cities and human settlements inclusive, safe, resilient and sustainable.
  2. Ensure access to affordable, reliable, sustainable and modern energy for all.
  3. Economic Activities in Malawi.

スクリーンショット 2024-10-25 18.27.46.jpeg

In my teaching I used photos from one of the developing countries in Africa called Malawi. I showed photos and videos so that students can relate themselves to the SDGs. I also wanted to think about the differences between Japan and Malawi in terms of achievement of the SDGs by having a clear picture of what is going on in Malawi.

スクリーンショット 2024-10-25 18.24.20.jpeg

~*~*~*~*~*~

【昼休み】

休み時間は、クイズ係さんがクイズ大会を開いてくれました。

委員会などで毎日忙しく高学年の活動に取り組む5年生ですが、合間をぬって係活動も積極的に進めてくれています。

DSCN1483

「パンの耳の正式名称は?」というクイズでは、英語にしてみたり、漢字にしてみたり…みんながたくさん答えを予想して盛り上がりました。

DSCN1484

外遊びのできない休み時間でしたが、教室内でもみんなが工夫して楽しんでいます。


ページ上へ