10/25金【SDGsを考える・クイズ大会】
【英語&総合】
今日は、ゲストティーチャーの方にお越しいただき、「SDGs」について考える学習が行われていました。
来ていただいたのは、マラウイ出身の先生です。
まだまだ発展途上であるマラウイでの生活を、実体験や現地の写真などを写しながら、英語で伝えていただきました。未発達のライフラインや、十分な教育が受けられていない現状など、世界には課題がまだまだたくさんあることを知ります。
自分達がどれだけ恵まれた環境で、日常生活をおくれているのかを知り、世界の問題に関心を向けるきっかけになりました。
~*~*~*~
Hello. My name is Cornelius. Today, I came at Bunkyo Elementary School to teach students about SDGs. My focus today was on the three SDGs which includes;
- Make cities and human settlements inclusive, safe, resilient and sustainable.
- Ensure access to affordable, reliable, sustainable and modern energy for all.
- Economic Activities in Malawi.
In my teaching I used photos from one of the developing countries in Africa called Malawi. I showed photos and videos so that students can relate themselves to the SDGs. I also wanted to think about the differences between Japan and Malawi in terms of achievement of the SDGs by having a clear picture of what is going on in Malawi.
~*~*~*~*~*~
【昼休み】
休み時間は、クイズ係さんがクイズ大会を開いてくれました。
委員会などで毎日忙しく高学年の活動に取り組む5年生ですが、合間をぬって係活動も積極的に進めてくれています。
「パンの耳の正式名称は?」というクイズでは、英語にしてみたり、漢字にしてみたり…みんながたくさん答えを予想して盛り上がりました。
外遊びのできない休み時間でしたが、教室内でもみんなが工夫して楽しんでいます。