5/16火【『問い』を見つけよう!!】
【国語】
今日から『こまを楽しむ』の単元が始まりました。
ここでは「はじめ」「中」「おわり」の文章全体の構成や段落の意味、説明的な文章の内容を捉える力を養うことが目指します。
今日は、全体で音読を取り組んだ後、文章全体の構成と段落を学習しました。
「はじめ」に取り上げられている2つの問いを見つけて、「中」にある答えとの関係を確認します。
主体的に取り組む子どもたちの姿が印象的でした。姿勢もいいですね。
・・・・・・・・・・・・・・・・・・・
【図工:「長(高)~~い絵」】
新しい単元が始まりました。
長~~~~い、高~~~~いモノを描く活動です。
長細い画用紙にそれぞれ考える、長い・高いモノを描いていきます。
主役の長い・高いモノだけではなく、その周りをにも力を入れていくことをめあてに取り組みます。
絵の具とクレヨンを使い分けて、表現の幅を広げる姿もありました。
これからの完成が楽しみです!
・・・・・・・・・・・・・・・・・・・
【English】
We warmed up with phrases about their Mother’s Day activities and practiced repeating the English. “I gave a card”. We played a review game covering all English taught over the last 4 weeks – Vocabulary, phrases, conversation and classroom English. Correct answers gave the class a point and mistakes gave the teacher a point.
I was exciting and fun and they celebrated a well earned victory. I finished with an entertaining story about animals and animal sounds called” Bark George”.