10/3火【衣装作り&家庭学習ノート】
【衣装作り】
3校時、ソーラン節の衣装作りを行いました。
白色と青色と水色の3色で波を描きました。
迫力いっぱいの波、和をイメージした波、嵐のような波など、それぞれが個性豊かに仕上げました。
本番では、みんなの背中に漢字一字と波が描かれた法被を着て踊ります。
ご期待下さい。
【家庭学習ノート】
4校時は、家庭学習ノートの取り組み方の確認を行いました。
毎日1ページが大事ですが、それよりも1回の学習を丁寧に楽しく取り組むことが大きなポイントになります。
①日付とめあてを書くこと
②時間(始めと終わり)を書く。目安は学年×10分
③同じ学習ばかりにならないように工夫し、学習!
④線を引いたり、色を付けたり最後の工夫!
⑤振り返り
この手順で1枚を仕上げる練習を30分間行いました。
「え、もう終わり?」「給食・昼休みもしたい」「先生、見て!」など、楽しくノリノリで学習できました。
更に字も普段以上に丁寧に書く意識を持っていました。
どの児童も素敵な1ページになっていました。
~*~*~*~*~*~*~
【English】
Warm up was practicing English cheers and students woke up quickly.
They practiced Go Red team and GO White team!!
As well as "We will run fast!"!
Next, we practiced animal shapes using ROCK SCISSORS PAPER! from the story "The Hole in the Bottom of the Sea".
The food chain was demonstrated, and they volunteered enthusiastically to try the entire English sentence.
: The sun feeds the weed feeds the snail feeds the crab…
We practiced the mini conversation "Can you eat sushi?" and using a picture of sea animals they volunteered eagerly and ask each other what they could eat.
Had there been more time, the lesson could have continued.