11/7火【学びに向けて】
【学び練習】
「学びと力の発表会」の練習を進めています。
2校時は体育館の舞台を使って、グループ発表の練習を行いました。
セリフは固まっていましたが、スライドや小道具、身振り手振りも加えて取り組んでいきます。
~*~*~*~*~*~*~
【図工】
発表会の舞台の背景作りです。
使わなくなった紙やティッシュ箱、お菓子のごみなどを使って、地球のイラストを作りました。
完成まであと少し。
リサイクル活動にも積極的に取り組む3年生でありたいです。
~*~*~*~*~*~*~
【English】
Warm up: Kids asked to their right and left today’s warm up questions: "What’s your name?" "What did you eat/drink today?" "How do you feel today?"
Again, we enjoyed the elementary but cute story of a teddy bear put back together from the garbage. In our body parts visual aid, the students created questions for the body part. "I can walk. What am I?" "Legs!"
Then we had our pair work around the classroom using target language. A: "Do you have 3 eyes?" "No, I don't. I have 2 eyes."
Students could move freely and happily about the classroom making the micro conversation.