6/4火【学びに向けて!】
【総合】
学びと力の発表会Ⅰに向けて、舞台発表の練習に取り組んでいます。
4年生は、トップバッターです。
緊張する場面ですが、落ち着いて発表できるよう、舞台練習を進めていきます。
今日は、全体で流れを確認した後、グループ毎にセリフを練習したり、演出を考えたり協力して活動しました。
本番までにどれだけ準備できるか、ハキハキとした声が出るか、グループで支え合えるか。これらがポイントとなります。
子どもたちが創り上げていく学びと力の発表会。これからの取り組みにおいて、心の中の「がんばろう」の灯は自分で灯してほしいです。
~*~*~*~*~*~*~
【English】
First, we sang some songs with the kids. Today we visited Bob’s BBQ once again and had the students practice how to order food politely in a restaurant setting. We also looked at the cultural differences in how to grab the waiter’s attention. In America, we don’t yell across the restaurant. Instead, we use non-verbal communication in the form of a wave in order to get the waiter’s attention.
All students did a great job practicing ordering in a restaurant. We also looked at different ways to talk about color.