menu

9/9月【まちたんけんのふりかえり】

【Math】

Greater than and less than. More and less. Heavy things and light things. We applied this comparative way of thinking to our containers for liquid such as cup, bucket, spoon, bottle.

スクリーンショット 2024-09-09 17.34.24.jpeg

In our examples we had to convert dL and mL to L – tricky!

スクリーンショット 2024-09-09 17.33.35.jpeg

~*~*~*~*~*~

Swimming

Swimming classes went very well today. 

スクリーンショット 2024-09-09 17.36.12.jpeg

The students are very impressive. 

スクリーンショット 2024-09-09 17.35.44.jpeg

Here are some examples of the phrases we are using: ‘swimming caps on, hair tucked in’ ‘in pairs’, ‘2 by 2’, ‘walk to the other side’, ‘line up, with your floats’, ‘kick your legs, splash, splash, splash’, ‘hold on to your float, lean back’, ‘holding on to the float, kicking your feet’, ‘next pair please/next 2 please’, ‘sit down, listen to the teacher’, ‘move along a little bit’, ‘lie on the float, superman style’, ‘legs straight, kick your feet’, tired?, was it tiring?’, ‘hands up, arms touching your ears’, ‘stack your floats at the side’, ‘head down, in the water, nice and straight’, ‘goggles on!’, ‘hands in front, head down, kick your legs’, ‘well done!’, ‘good job!’, ‘one hand on the float, one hand paddle, kick your feet’, ’18 balls, collect 2 each’, ‘dive down, have a look, over here, over there, to the left, to the right’, ‘let’s go!’, ‘2 teams, A team and B team’, ‘try to collect as many as you can’, ‘now, backwards, hands on float, eyes to the sky’

~*~*~*~*~*~

【生活科】

先週のまちたんけん(1回目)をふりかえって、各グループで気づいたことをまとめる作業をしました。

IMG_1088

気付いたことをお店毎にまとめていきます。

IMG_1087

まとめていく中で、お店の人に聞いてみたいことも今後考えていく予定です。

~*~*~*~*~*~

【給食】

先週からスタートした給食の感想を書く『ボナペティ タイム』。今日の給食で優秀賞発表があり、2年生は銀賞に選ばれました!

IMG_1083

放送での発表をドキドキで聞いて、発表された時は思わず声が上がりました。今日の給食の感想を書くおともだちも、力が入っていました。

IMG_1084

給食をより味わって、表現力の向上につなげていきたいと思います。


ページ上へ