12/2月【調べたことを発表しよう!】
【Math】
We worked on our number sentences for addition and subtraction with many examples for practice. To talk about the connection between addition and subtraction we used the sentence ‘I know that 9 + 3 is 12, so I also know that 12 – 3 = 9’, again with examples and repeating the sentences together.
~*~*~*~
【P.E.】
Using the jump rope we practiced counting and had a competition between our teams of 3.
Later we did our soccer practice in shapes – 3 sided and 4 sided. We then passed the balls around the whole class like a train track, sometimes the station is full and we have to give instruction to wait. To end with we did a dribbling exercise in and out of the cones.
~*~*~*~*~*~
【国語】
「自動車くらべ」の学習のまとめとして、自分が調べた自動車を紹介する発表会を行いました。
自分が調べた自動車の「仕事」と「つくり」について、みんなに分かりやすく伝えようと大きな声で発表しています。
~*~*~*~*~*~
【生活科】
チューリップの球根を観察した後、球根を植えました。
教室で一人に一つずつ球根を渡した時には、みんな両手を出して大事に受け取ってくれました。
色や形、大きさ、手触りなどに注目しながら、絵と文で観察記録をまとめています。
「玉ねぎみたい」「栗みたい」など、形をよく見て大きく絵を描いています。
観察した後は、運動場に出て、球根を植えました。
「大きく育ってね!」
「がんばって出てきてね!」
など、声をかけながらやさしく土をかけている姿も見られました。
チューリップは、お花の色によって色々な花言葉がありますが、チューリップ全般の花言葉は「思いやり」です。
これからも、この花言葉のように、お友達や身の回りにあるものへの思いやりの心を大切にして、みんなで大事に育てていきたいです。