menu

5/14火【図工『小さな自分のお気に入り』】

【図工『小さな自分のお気に入り』】

今日の図工では「もし自分が小さくなったら、どんなことをしてみたいか」を考えました。

まず、学校の色んな場所を見て回ります。

IMG_1786

いつも見ている教室でも「小さくなったら・・・」という目線で見ると、全く違った景色に見えてきます。

IMG_1788

掃除用具入れの中にいる自分や、メダカと遊ぶ自分をイメージし、作品の構想を練りました。

最後に自分の写真を撮りました。

IMG_1790

小さくなった自分がどんな行動をするのかをイメージしてポーズをとります。

準備は終わり、次の授業ではいよいよ写真撮影です。

おもしろい写真に仕上がることでしょう。

~*~*~*~*~*~*~


【English】

Today we reviewed how to talk about things we did in the past and what we ate in the past. This was demonstrated by asking what the students did over the weekend and what they had for breakfast. We then looked at the difference in meaning between the statements “I want to…”, “I need to…”, and “I’d like to…” For homework, each student has been asked to produce one sentence using the “I’d like to…” structure. 

IMG_0002

In addition, I introduced all the students to synonyms and how synonyms can help to drastically improve their vocabulary skills.

 


ページ上へ