menu

10/15火【図工『音楽にのせて』】

【図工『音楽にのせて』】

楽しい音楽、テンポが良い音楽、重い音楽、暗い音楽、色々な音楽があります。

音楽を聴いて、抱いたイメージを紙に表現しました。

IMG_2687

いつも使う筆だけでなく、ローラー、スポンジなどの道具も使って表現します。

道具を変えると、色の幅や質感も変わり、表現の幅がぐっと広がります。

IMG_2688

子ども達は想像力を膨らませ、思い思いの方法でのびのびと紙面に絵の具を広げていました。

~*~*~*~*~*~

【English】

They shared a piece of Japanese culture with me today through song.

スクリーンショット 2024-10-15 18.03.12.jpeg

The students sang and played instruments. I was deeply moved by their performance. I will treasure the memory.

スクリーンショット 2024-10-15 18.09.19.jpeg

~*~*~*~

We start by asking some general questions. We went back to Bob’s Farmers Market and after reviewing prices, we made a menu for the Café found at the market.

スクリーンショット 2024-10-15 18.23.53.jpeg

The kids then practiced ordering food from the menu.


ページ上へ