10/15火【図工『音楽にのせて』】
2024/10/15
【図工『音楽にのせて』】
楽しい音楽、テンポが良い音楽、重い音楽、暗い音楽、色々な音楽があります。
音楽を聴いて、抱いたイメージを紙に表現しました。
いつも使う筆だけでなく、ローラー、スポンジなどの道具も使って表現します。
道具を変えると、色の幅や質感も変わり、表現の幅がぐっと広がります。
子ども達は想像力を膨らませ、思い思いの方法でのびのびと紙面に絵の具を広げていました。
~*~*~*~*~*~
【English】
They shared a piece of Japanese culture with me today through song.
The students sang and played instruments. I was deeply moved by their performance. I will treasure the memory.
~*~*~*~
We start by asking some general questions. We went back to Bob’s Farmers Market and after reviewing prices, we made a menu for the Café found at the market.
The kids then practiced ordering food from the menu.