11/21火【発表表現を磨こう!】
【体育】
穏やかに晴れた小春日和の一日となりました。
いい天気なので、準備体操も心地よく進めていました。
今日から、なわとびの学習に入りました。
前とび、片足跳び、けんけん跳びの練習をしました。
合間に、なわとびの長さを調節したり、最後にしばる練習をしたりしました。
大なわとびでは、一人ずつ、次はペアで10回目指して跳ぶ練習をしました。
苦手な人も、1回跳べるとタイミングがつかめて、気付けば連続10回跳べた人もいました。
~*~*~*~*~*~*~*~
【国語】
今日の発表練習は、金曜に発表本番を控えてリハーサルの時間でした。
いつもより少し緊張気味の表情です。
明日は、今日のリハーサルを活かして修正する練習です。
発表表現を磨きます!
~*~*~*~*~*~*~*~
【English】
Again, warm up began asking children if certain jokes were funny, even if their favorite comedian told them. The children all knew correct humor from bad humor. Is a blind person funny? Is a person in a wheelchair funny? The sincerity of the children’s faces mirrored their strong refusals. They understood not to joke about someone just because they looked different or had a disability. My experience today left me feeling very disappointed, but after hearing the children’s empathy and in some cases outrage. My faith was renewed.
Story: Walking Through the Jungle. The children chanted the story and loved the animal illustrations. A wolf lives in the mountains. We howled like a wolf together! The world map and animal search proved just as exciting. "How many bears do you see?" "I see 4 bears!" "No, I see 5 bears!" "Does Japan have polar bears?" "No, we don’t!"