10/10火【おもちゃランド:おもちゃ仕上げ】
【おもちゃランド:おもちゃ仕上げ】
運動会が終わり、一段落・・・とはいきません。
2年生は、今週の金曜日に「おもちゃランド」が控えています。
ほとんどの子ども達のおもちゃが完成し、残すは動作不良の調整と飾り付けだけです。
友達に遊んでもらって意見をもらったり、似たおもちゃを作っている友達に改良のアイデアをもらったりと、最後まで楽しんでもらえるおもちゃを追求しています。
頑張って書いた招待状も、1年生にしっかり手渡すことができました。
本番はもうすぐ、楽しいおもちゃランドになるように、私も全力でサポートします。
~*~*~*~*~*~*~*~
【English [5 Week-Review] 】
Warm up: "How are you?" Asked around the classroom student to student. "How was your Sports Festival?" Again the spirit from the weekend prevailed as the children bounced up and down describing their festival. I asked them to show me the dance and quite surprisingly, they did to my elation!
Again we divided the class into 2 teams and they shouted with delight choosing their names and helping their team mates find the correct language. The time passed so quickly due to their engagement in the contest as we reviewed Days, months, birthdays, sea animals, geography, and occupations. We ran out of time and the kids laughed with the fun had by all.