6/27火【ハガキを書こう!!】
【国語】
暑中見舞いのハガキを書く活動を行いました。
近年、暑中見舞いを出す機会は減ってきているように思います。
書き方やハガキの特徴を含めて確実に習得しておきたいと考えています。
今日は、前時に仕立てた下書きをもとに暑中見舞いのはがきを書きました。
子どもたちは「誰に送ろうかな?どんな言葉を入れようかな?」と、じっくりと考え、書き進めています。
子どもたちの工夫は様々です。
蒸し暑さにぴったりの涼しいイラストや、冷たい食べ物の絵も添えてハガキ作りをアレンジしていました。
・・・・・・・・・・・・・・・・・
【体育】
最後のポートボールのゲームを行いました。
みんな汗びっしょりになるほど意欲的に活動していました。
自分のチームにも優しく、相手のチームにも思いやりを持って、スポーツや運動に取り組める3年生を目指します。
・・・・・・・・・・・・・・・・・・・
【English】
Who? What? When?
Warm up was daily conversation and adding “I live in Kyoto , Kansai, Japan, Asia , the Earth!” and seeing them understand the wider world.
We had simple question and answer practice. I drew a person, thing and date on the board. Children raised their hands with great enthusiasm to practice. A- Who is it? B-Its Santa! A What is it? B-Its pizza! A When is it? Its June! I couldn’t have enough time because the students were so eager to practice speaking in front of the class. Even the shyest wanted to try!!!