9/26火【初発の感想を書こう!!】
【国語】
「ちいちゃんのかげおくり」の学習を始めました。
1校時の学習では、全員で音読した後、初発の感想をノートに書きました。
子ども達には、200字で心に残ったこと、ふしぎに思ったこと、登場人物の様子や背景、挿絵など、多様な視点で書くように声かけしました。
子ども達が「ちいちゃんのかげおくり」を初めて読み、この作品をどのように捉えたかを知ることができました。
~*~*~*~
6校時の学習は、物語に出てくる言葉の意味調べを行いました。
出征やほしいい、かげぼうしなどを国語辞典で確認できました。
次は、段落毎にお話を読み取っていきたいと思います。
~*~*~*~*~*~*~
【English】
Lead into story:
"What’s in the shopping cart?"
This easy competition to say the English words in order is always well received with many children shouting the English aloud.
“Bread! Potatoes!......and ice cream!”
Many children raise their hands to share their favorite shopping places.
Students find in the city overhead the correct answer and tell us about what is near their house.
"Do you have a movie theatre near your house?"
"Yes, I do!"
"Does Kyoto have an airport?"
"No, we don’t!"
The final question allows them to excitingly share their favorite restaurants shouting, "I like Saizeriya!".
They shouted and laughed in agreement.