10/10火【明るく・正しく・仲良く】
週明け、一週間の始まりです。
土曜日の疲れを感じさせないぐらい元気いっぱい登校してくれました。
しかし、寒暖差のある季節、体調を崩さないように気をつけて、明るく・正しく・仲良くの学校生活を送っていきたいです。
*******
【国語】
「ちいちゃんのかげおくり」の第三場面の読み取りと見出し付けを行いました。
ちいちゃんの心情や場面の様子からイメージを深め、見出し付けに繋げます。
~*~*~*~*~*~*~*~
【社会】
今日は、家庭から出た「ごみの行方」について学習しました。
家庭から出るごみの種類やごみ収集の仕事やパッカー車、ごみ処理場の工夫など、タブレットで調べてノートにまとめました。
金曜日の見学に向けた調べ学習ができました。
~*~*~*~*~*~*~*~
【掃除】
「時間いっぱいまで掃除に取り組む」
このめあてをみんなが理解して一生懸命励んでいます。
自分の担当の掃除が終わったときに何をするか。
自分で考えて動くことを大切にしています。
~*~*~*~*~*~*~*~
【English [5 Week-Review] 】
Warm up: [How are you relay] around the room and ending with "How was your Sports festival?" "What did you do?"
Again, the children relived their happiest moments of their festival race and ball games and dance with me.
Energy was high as we moved into the review. The class was divided into teams and as usual, banes were chosen with great enthusiasm. The competition continued as the children tried to remember all we had covered these last 5 weeks: Swimming strokes, "What”s in the cart?" "Who eats the eel?" "Shark eats the eel!" "Who ate the shark?" "Toddosensei!" Geography, Occupations and Places in the city. The children always finish happy because no matter which team wins, they always beat Todd!