10/31火【「発表会」に向けて舞台作り】
朝の会の様子です。
元気よく挨拶から始まりました。
月影祭後ではありますが、疲れを見せずエンジン全開のようです。
さすが3年生。
この調子で、発表会に向けての活動に取り組みたいです
*******
【発表会の練習】
学びと力の発表会に向けて、グループ発表の練習を進めています。
グループになって調べたこと・気付きを台本に入れる活動です。
また、スライド作りも子どもたちのみで行います。
どのように発表するか、じっくり話しあい、時にはぶつかりながらも最後は協力して頑張ってほしいです。
子ども達の一番の学びが得られるようにサポートしていきます。
~*~*~*~*~*~*~
【English "Happy Halloween"】
Warm up again consisted of excited recollections of Sunday’s festival and I was transported back in time to the Autumn festivals of my youth in Catholic School. "What did you do?" "I threw a speed ball." "How fast?" "80 KMPH!" "I caught 18 superballs!"
English: Halloween cards that were used in warm up 3 weeks ago were brought back as the main lesson. We used a sound effect for each card which later helped them easily identify the character on the print. The Halloween story elicited smiles and laughter as the climax revealed a half scary/half funny monster.
Finally the print allowed a more relaxed atmosphere where students chose the colors for the Halloween character and called it out. Brown Witch!