11/21火【エンジョイ3年生】
【体育】
1校時、キックベースに取り組みました。
十分にストレッチした後、赤組対白組で試合開始です。
白組がほとんどの時間リードしていましたが、赤組が勝ち越し、白組が同点に追いつきと良い勝負でした。
相手のいないところを狙って蹴ることやアウトの取り方など、少しずつキックベースのルールを理解してきた子どもたち。
どこでアウトにするか。どこならアウトにできるか。を確認してプレーすることがチームワークが高まるポイントです。
残りわずかの時間、最後まで笑顔で活動したいものです。
~*~*~*~*~*~*~*~
【図工】
授業参観の様子です。
折り紙をテーブル毎に「仲間分け」しながら、合う言葉を探します。
谷川俊太郎さんの詩からとった言葉のイメージを広げて、そこから連想されることで色を決めたり。
同じ言葉でも、テーブルによっては選ぶ色が違ったり。
言葉と色がみんなの中で繋がっていく姿が見られました。
~*~*~*~*~*~*~*~
【English】
We began as we had with all classes today, focusing on the difference between good jokes and bad jokes and it is never funny to make fun of people. I asked the children how they thought how I felt after being made fun of for my cane and limp. They emphatically replied “Sad” with earnest worry in their eyes. They learned the difference between just saying “I am sorry” and understanding the problem. The support I received from my teaching partner and the students was overwhelming and I left today happier than I had arrived despite this incidence.
Story: Walking Through the Jungle. We chanted the story together and explored habitats of animals with big illustrations and sound effects. The energy turned up to full power.
The world print with 7 continents provided an animal search and today’s target language. "How many alligators do you see?" "Where do monkeys live?" "Does Japan have Polar Bears?" "I see 3 alligators!" "Monkeys live in Asia, Africa and South America." "No, we don’t!"