menu

12/12火【自分たちで創る、お楽しみ会!】

【漢字テスト】

2学期の漢字小テストは今週までです。

姿勢を正して、丁寧に書き進めます。

IMG_9345

先生の言葉を良く聞いて、真面目に取り組む姿に感心です。

IMG_9346

~*~*~*~*~*~*~*~


【国語】

今日は、全日本年賀状大賞コンクールに応募する作品づくりに取り組みました。

IMG_9348

名称や内容の一部変更はあるものの、今年で73年目を迎えるそうです。

手づくりの年賀状の作成を通じて、「出す」「もらう」というコミュニケーションの価値や楽しさを実感するとともに、「手書きの良さ」「手づくりの良さ」に親しむことを目的とした活動を実践できました。

IMG_9349

送って楽しい、もらってうれしい年賀状が完成したことと思います。

IMG_9350

また、冬休みの宿題に年賀状を出す予定です。

気持ちを伝えることの大切さや干支や書き方を覚えるきっかけにしていきたいです。

~*~*~*~*~*~*~*~

【お楽しみ会】

お楽しみ会実行委員(遊び係&議長団)の司会進行により始まった「わくわくお楽しみ会」。

IMG_9356

今日は、キックベースでした。

IMG_9358

体育の時間で学習したことを生かして、プレーしていました。

IMG_9359

さすが、三年生。勝っても負けてもお互いをリスペクトできる姿が見られました。

~*~*~*~*~*~*~*~

【English】

Warm up: "What do you want for Christmas? / To eat?" "What was your favorite Christmas present?" This is a very warm and personal sharing in English of both Christmas wishes and dear memories. "I want a game." "I got a Switch." "I want to eat chocolate cake." All conversation is personalized and meaningful.

IMG_6613

Song: The 12 Days of Christmas. We slowly sang and understood each day's gift. From the first to the twelfth, the children laughed at the comical illustrations and learned the traditional song. 

IMG_6614

The quiz after was fun as they could see how much they remembered and grade one another. We cheered for those who scored 100 and finished the year in a very cheerful mood. 

Happy Holidays to all!


ページ上へ