5/9火【四字熟語を創作しよう!】
【朝根っこタイム】
音読と漢字テストを続けています。
音読は「春暁」「一番はじめは」「ことわざ」「なまけ忍者」を練習しました。
はっきりとした声で読むことや、リズムを感じながら読むことなど、めあてに向かって楽しく取り組んでいます。
・・・・・・・・・・・・・・・・・
【国語】
「思考力アップドリル」を使って、四字熟語の創作に取り組みました。
ドリルに載っている10個の漢字の中から漢字を選び、四字熟語の読み方・意味・例文を考えています。
どの漢字を使おうか……迷いながらも、すてきな四字熟語が完成しました!
・・・・・・・・・・・・・・・・・
【避難訓練】
進級して初めての避難訓練です。
昼根っこタイムの学習中でしたが、静かに放送を聞き、「おはしもて」を守りながら、落ち着いて真剣に行動できました。
・・・・・・・・・・・・・・・・・
【English】
We began with the same Golden Week topic and students raised their hands to share what they had done and whom they had met.The warm up review covered all English through last week finishing with what they had eaten and drunk today.
I introduced family members Father Mother Big Brother Little Sister and discussed Mother’s Day. We made a Mother’s Day card with a picture of our whole family to give to Mom with pictures labeled in English and practicing “this is my Mother. This is my Father”. We finished with a class read and repeat of The Giant Turnip.