menu

10/10火【運動会のがんばりをつなげよう!】

【朝根っこタイム】

音読と漢字の小テストに継続して取り組んでいます。

音読は、今日から五色百人一首の「オレンジかるた」の練習を始めました。

IMG_4341

今日は1番~10番まで練習しました。

毎日繰り返し練習しながら、暗唱につなげていきたいと思います。

~*~*~*~*~*~*~*~

【学級活動】

運動会の振り返りをしました。

「練習でのがんばり」「当日のがんばり」「他学年の演技・競技を見て思ったこと」「5・6年生の係活動を見て思ったこと」などを書いています。

IMG_4343

IMG_4345

練習も当日も、一人一人にたくさんのがんばりが見られました!

運動会に向けてがんばったことを、これからの学校生活につなげて、これからも「支え合い、最後まで本気4年生!」の姿を大切にしていきましょう!

~*~*~*~*~*~*~*~

【社会】

「京都府内の伝統や先人の働き」について学習を進めています。

今日は「祇園祭」の「山鉾」について調べました。

「祇園祭山鉾連合会」のホームページを参考にしながら、ノートに絵と文でまとめています。

IMG_4348

~*~*~*~*~*~*~*~

【English [5 Week-Review] 】

Warm up: [How are you relay] around the room and ending with "How was your Sports festival?" "What did you do?"

Again, the children relived their happiest moments of their festival race and ball games and dance with me.

Energy was high as we moved into the review. The class was divided into teams and as usual, banes were chosen with great enthusiasm. The competition continued as the children tried to remember all we had covered these last 5 weeks: Swimming strokes, "What”s in the cart?" "Who eats the eel?" "Shark eats the eel!" "Who ate the shark?" "Toddosensei!" Geography, Occupations and Places in the city. The children always finish happy because no matter which team wins, they always beat Todd!

IMG_6220

 


ページ上へ