10/17火【京都府の祭りや年中行事を調べよう!】
【学級活動】
れんげ全校遠足に向けて、4年生のめあてを話し合いました。
児童会のスローガン「会話つながる 笑顔つらなる れんげ班」を受けて、4年生の目指す姿を出し合っています。
議長団さんは全員の意見を聞きながら、学級会を進行しています。
みんなの意見をまとめて、4年生のめあては「周りを見て、やさしい行動をする4年生!」に決まりました!
このめあてを行動に移して、みんなで楽しい全校遠足にしましょう!
~*~*~*~*~*~*~*~
【社会】
「祇園祭」について学習した後、先週末から京都府の祭りや年中行事を調べています。
教科書に載ってる祭りや年中行事を参考にしながら、グループ毎に、行われる時期や特徴、歴史などを調べてまとめています。
今日は、調べて分かったことをロイロノートのスライドにまとめて発表準備をしました。
~*~*~*~*~*~*~*~
【English】
Warm up: Students turned to their neighbor and asked "How are you?" until every student had answered. We chanted the months of the year and stopped with October. "October is Christmas" sent them into a frenzy of correction. Christmas is in December!! October is Halloween! What does it mean? We went through the Halloween card vocabulary. I stopped often to say it was too scary, But the children loudly contradicted that with "It’s not scary!!" We transferred to the target language "What can you do?" "I can run." "I can study." We presented the story: What can you do? The children identified the animal and it’s capabilities. "I can catch salmon in the river." We introduced Sports vocabulary to the kids and established “play” and “practice” and the children were happy to well us which they could play and practice well.