5/14火【国語&算数】
さわやかな5月の風が心地よく感じられます。
気持ちよく晴れた青空の下、今日も元気に活動する4年生です。
*******
【漢字テスト】
朝根っこの時間は毎日、漢字テストを実施しています。
テストの問題は、1度で聞き取ることにして取り組みます。
集中を切らさずに、先生の話をしっかりと聞くことが大切です。
これからもテスト勉強にみっちり取り組み、100点を取ってほしいです。
~*~*~*~*~*~*~
【国語】
国語科では、聞き取りメモの工夫を学習しています。
今日は、メモを取るときのポイントを押さえながら、グループでメモを取る練習を行いました。
消しゴムを使わないことや目印や記号を使うこと,短い言葉でキーワードを書くなど、10個のコツを身につけてくれたように感じました。
日常生活の中で自然とメモを取る姿が見られると嬉しいなと思います。
~*~*~*~*~*~*~
【English】
Today we reviewed how to talk about things we did in the past and what we ate in the past. This was demonstrated by asking what the students did over the weekend and what they had for breakfast. We then looked at the difference in meaning between the statements “I want to…”, “I need to…”, and “I’d like to…” For homework, each student has been asked to produce one sentence using the “I’d like to…” structure. In addition, I introduced all the students to synonyms and how synonyms can help to drastically improve their vocabulary skills.