menu

5/14火【体育「ソフトバレーボールの練習②」】

【English】

 Today we reviewed how to talk about things we did in the past and what we ate in the past. This was demonstrated by asking what the students did over the weekend and what they had for breakfast. We then looked at the difference in meaning between the statements “I want to…”, “I need to…”, and “I’d like to…” For homework, each student has been asked to produce one sentence using the “I’d like to…” structure. 

DSC08324

In addition, I introduced all the students to synonyms and how synonyms can help to drastically improve their vocabulary skills.

~*~*~*~*~*~*~


【体育「ソフトバレーボールの練習②」】

体育は、ソフトバレーボールの試合ができるように練習に取り組んでいます。

チームで円になって、パスの練習からスタート。なるべく「オーバーパス」を使い、相手にうまくパスがいくようにコントーロールします。また、高いボールを送ることもパスを続けるコツです。

今日も後半は、ネットを張っての練習です。

IMG_3439

ポジションはローテーションを組んで入れ替わります。サーブが相手コートにうまく入れることができないので、今日は相手コートにボールを「やさしく」投げ入れることにしました。

IMG_3443

相手コートに1回でボールを返すことが多く、「レシーブ」「トス」「アタック」の3回で返せない状況ですが、少しずつラリーが続くようになってきました。

IMG_3448

IMG_3453

もう少し練習に取り組んで、3回で返す、ラリーが続くことができるようになったら、試合をしていこうと考えています。

IMG_3465

 


ページ上へ