menu

6/27火【毎日のがんばりを積み上げよう!】

【朝根っこタイム】

前半は音読、後半は漢字の小テストに毎日継続して取り組んでいます。

音読は、発声練習をした後、「名言」「方言」「体の一部を使った慣用句」「都道府県の旅」の練習をしました。

IMG_3643

「体の一部を使った慣用句」では、意味も確認しながら音読しています。

毎日の積み重ねを大切にしながら、言葉の知識を深めていきたいと思います。

その後の漢字の小テストも、集中して丁寧に取り組むことができました。

・・・・・・・・・・・・・・・・・

【国語】

「新聞作り」の下書きに取り組んでいます。

IMG_3645

読む人にとって分かりやすい新聞になるように、見出しやレイアウトをよく考えて丁寧に仕上げています。

次の時間は、下書きができた人から、お清書に取り組みます。

・・・・・・・・・・・・・・・・・・

【昼根っこタイム】

算数の復習プリントと都道府県のテスト(中部地方)をしました。

IMG_3649

家庭学習ノートを使って練習した成果を発揮しながら、集中して取り組んでいます。

IMG_3650

・・・・・・・・・・・・・・・・・・

【English】

Prepositions with full questions and sentences.

Where is the dog? She is on the house.

Students enjoyed guessing shapes and creating a house. Students volunteered their favorite animals and laughed happily as I drew their choice comically in different positions in, on, under etc.

The most exciting part was having the students separate into either side of the classroom. They met in the middle and practiced one to one asking all 7 questions about where the animal was. Then they reversed and the opposite side asked the questions. 

A great practice in conversation and creativity that had everyone laughing out loud.

 


ページ上へ