menu

11/7火【体育「なわとび②」】

【体育「なわとび②」】

体育は「なわとび学習」を進めています。

前跳び、後ろ跳び、あや跳び、交差跳び、二重跳びなど決められた回数を跳ぶ時には、チームのメンバーに依頼して、その回数を数えてもらいます。

IMG_1716

規定の回数を跳ぶことができたら、合格です。

チームのメンバーと協力しながら、なわとびのスキルを上げています。

IMG_1722

後半は、大縄跳びです。

今日は「なわの中に6人入って10回連続で跳ぶ」ことにチャレンジしました。

IMG_1723

全員が入る前に誰かが引っかかったり、10回連続の体力が続かなかったりするなど、今日は最後まで跳ぶことができませんでした。

IMG_1729

「8の字」で大なわの技術を上げて、また挑戦していきたいです。

~*~*~*~*~*~*~

【English】

Warm up: Drill train, students asked "What’s your name?" to the person behind them all around the room. They began to wake up. "What did you eat/drink today?" To the person in front, behind, to the left and to the right. Now they livened up and began sharing their breakfasts. "How do you feel today?" "I am hungry." "I am extremely good!"

DSC04526

Story- A teddy bear. A very cute story about fixing a broken toy bear which they enjoyed although simple. It introduced body parts. "What am I?" "I can kick!" "Legs! Number 9". The students asked and answered these questions using body parts on the overhead. Finally, students were excited to do pair work" A: "Do you have 3 noses?" "How many noses do you have?" B: "No I don’t." "I have 1 nose."

IMG_6345

A lot of laughter and movement around the room.

 


ページ上へ